Proč mají obě špičky na nose Lotusu rozdílné délky

Proč mají obě špičky na nose Lotusu rozdílné délky

Při zveřejnění prvního digitální renderu nového Lotusu to nebylo na první pohled zřejmé, ale při drobnějším prozkoumání a následně zveřejněnou fotkou shora zaujaly fanoušky rozdílné délky dvou špiček na nose Lotusu.

Nápad na použití dvojitého nosu bylo pravděpodobně zvažováno více týmy, protože to nechává vstup pro vzduch tam, kde je to nejvíce důležité. Nicméně pravidla to nedovolují.

Dle pravidel musí mít nos jedinou špičku s danou délkou a výškou. Lotus si však regule vyložil rozdílně a tento zákaz obešel tím, že pravou špičku udělal delší. Tahle špička je považována za onu jedinou špičku nosu, která splňuje požadované rozměry a pozici.

Levá špička není považována za špičku nosu, neboť je trošku kratší a jednoduše tvoří další část nárazové struktury. Bohužel toto řešení způsobilo Lotusu menší problémy, které stojí za jeho neúčastí v prvním zimním testu.

Výhoda dvou špiček je ta, že umisťuje otvor pro přístup vzduchu do nejvíce výhodné pozice, alespoň při porovnání s „mravenečníkem“ použitým zatím u všech ostatních představených vozů.

Vytváří to tunel pro proud vzduchu, který směruje přímo doprostřed pod nos a rozprostírá vzduch a tlak jím způsobený více rovnoměrně a s menšími turbulencemi podél bočnic vozu, čímž se celý vůz stane více stabilní, a umožňuje efektivnější využívání deflektorů pod špičkou nosu.

Originální řešení Lotusu by tak mohlo být geniálním řešením, které mu poskytne obrovskou výhodu, proti ostatním a to hlavně ze začátku sezony. Otázkou je, zda se FIA nerozhodne dvě špičky zakázat.

Sdílejte na:
Zavřít