Pirelli – Velká cena Německa

Pirelli – Velká cena Německa

Nico Rosberg vítězstvím v domácí Velké ceně navýšil své vedení v průběžném pořadí šampionátu. Využil při tom strategii se dvěma zastávkami v boxech, první stint absolvoval na super měkkých pneumatikách P Zero Red, dva následující pak na měkkých P Zero Yellow. Rosberg se při Velké ceně Německa na stupně vítězů postavil vůbec poprvé, ale Williams získal své 300. umístění na stupních vítězů zásluhou Valtteriho Bottase – ten se objevil na stupních vítězů potřetí za sebou.

Rosbergův týmový kolega Lewis Hamilton v závodě postoupil o 17 míst a skončil třetí, když po havárii v kvalifikaci startoval až z 20. místa. Během závodu Hamilton změnil strategii ze dvou na tři zastávky v boxech, první dva stinty odjel na měkkých pneumatikách a v závěrečných dvou využil rychlosti super měkkých pneumatik. Na poslední sadě super měkkých pneumatik ujel 17 kol, během nichž zajel nejrychlejší kolo závodu. To mu i přes poškozené přední křídlo dovolilo dotáhnout se v samotném závěru na Bottase a skončit pouze 22 sekund za Rosbergem.

Všichni v prvních řadách startovního roštu startovali na super měkkých pneumatikách, které byly zhruba o sekundu na kolo rychlejší než měkké pneumatiky. Teplota tratě byla o více než 20 °C nižší než v předchozích dvou dnech, což byla pro týmy nová výzva, ale očekávaný déšť nepřišel. Jezdci tak mohli jet naplno s řadou těsných soubojů od startu do cíle: v cíli byl rozdíl mezi Ferrari Fernanda Alonsa a Red Bullem Daniela Ricciarda na pátém a šestém místě menší než 0,1 s. Po 306 km závodění!

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Tím, že bylo o hodně chladněji, pracovaly týmy v tak nějak neznámé oblasti, pokud jde o chování pneumatik v porovnání s předchozími dvěma dny. Viděli jsme celou řadu těsných soubojů – občas opravdu velice těsných – což pochopitelně ovlivnilo opotřebení pneumatik a pokles jejich výkonnosti. Podle očekávání se jelo na dvě nebo tři zastávky v boxech, když dva jezdci na stupních vítězů, včetně vítěze, jeli jen na dva pit stopy. Přestože měl v porovnání se soupeři o jednu zastávku v boxech navíc, dovolila strategie Lewisi Hamiltonovi bojovat o stupně vítězů, i když startoval z konce startovního roštu. Naše volba měkké a super měkké směsi zaručila řadu napínavých soubojů od startu do cíle i při výběru několika odlišných strategií.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
             Měkká            Super měkká           Intermediate Mokré
První    RIC 1:20,846     HAM 1:19,908        N/A              N/A
Druhý  ALO 1:21,212    MAG 1:20,224        N/A              N/A
Třetí     ROS 1:21,298    ALO 1:20,548         N/A               N/A

Nejdelší stinty závodu:
Měkké 30 kol J. Button
Super měkké 24 kol M. Ericsson

Pravdometr:
Říkali jsme, že strategie se dvěma i třemi zastávkami v boxech přicházejí v úvahu a že nejpravděpodobnější je strategie se dvěma pit stopy v pořadí super měkké-super měkké- měkké s výměnou pneumatik v 18. a 38 kole. Nico Rosberg jel s nepatrně odlišnou strategií. Startoval na super měkkých pneumatikách a dva stinty jel na měkkých, když poprvé přezouval v 15. kole, podruhé ve 41.

Sdílejte na:
Zavřít