Pirelli – Velká cena Maďarska

Pirelli – Velká cena Maďarska

Pilot Red Bullu získal své druhé vítězství v kariéře ve Velké ceně Maďarska sponzorované Pirelli, posledním závodě před pravidelnou letní přestávkou, a udržel tak třetí místo v průběžném hodnocení šampionátu.

Ricciardo zvolil strategii se třemi zastávkami v boxech, když po startu na přechodných pneumatikách Cintauro Green odjel zbytek závodu na měkkých sadách P Zero Yellow. Fernando Alonso s Ferrari ubránil svou druhou pozici před dotírajícím Lewisem Hamiltonem s Mercedesem, který se probil celým polem až na třetí místo, když do závodu startoval z boxů. Oba zvolili strategii dvou zastávek v boxech a startovali na přechodných pneumatikách. Hamilton dále odjel jeden stint na měkké sadě a poslední na středně tvrdých pneumatikách. Alonso pro oba závěrečné stinty zvolil měkké pneumatiky, podruhé přezouval ve 38. kole a druhá sada měkkých pneumatik na jeho autě vydržela celých 32 kol.

Důležitým okamžikem byla dešťová přeháňka těsně před okamžikem, kdy měly vozy vyjet na startovní rošt. Ta vyvolala hektické přemýšlení týmových stratégů, zda pro start závodu zvolit mokré pneumatiky Cintauro Blue nebo přechodné pneumatiky. Po několika seznamovacích kolech se všichni jezdci rozhodli do závodu startovat na přechodných pneumatikách.

Výjezd safety caru v osmém kole zamíchal zvolenými strategiemi, když všichni jezdci, s výjimkou Kevina Magnussena s McLarenem, který v boxech stavěl v 15. kole, pro rychle osychající trať přezuli na měkkou sadu pneumatik. Magnussenův týmový kolega Jenson Button jako jediný přezul na další sadu přechodných pneumatik, což se nakonec ukázalo jako špatná volba a skončil desátý, když v jednu chvíli krátce závod vedl.

Protože v určité části závodu přišly ke slovu pneumatiky na mokrou trať, nebylo třeba dodržet pravidlo o použití obou směsí slicků. To se následně postaralo o velice zajímavé závodění a jezdci si měnili pozice v každém kole. A to nejen na čele závodu, ale v celém závodním poli, a byly rozehrány různorodé strategie. V jednu chvíli byl na trati stejný počet vozů na středně tvrdé a měkké směsi.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Dnešní závod na Hungaroringu ukázal, jak se dá těžit z dobré strategie. Pokyny, které jsem od promotéra a týmů obdrželi v roce 2011, kdy jsme vstupovali do F1, stále platí a výsledky dnešního závodu jasně ukázaly, jak pneumatiky a strategie mohou pomoci k vysoce atraktivnímu závodění. Déšť, který se snesl na trať těsně před startem, přispěl k tomu, že týmy musel y zvolit správné pneumatiky do úvodu závodu. Viděli jsme několik velice těsných soubojů až do samého závěru, což jen podtrhuje důležitost výběru správné strategie a schopnosti reagovat na měnící se okolnosti. Nyní F1 čeká letní přestávka a první polovina sezóny by se dala jedním slovem popsat jako úchvatná. F1 vstoupila do nové etapy a dokonce jsme ukázali, jak by mohly vypadat 18“ pneumatiky. Počínaje Velkou cenou Belgie se těšíme na druhou, neméně fascinující polovinu sezóny.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
             Středně tvrdá            Měkká           Intermediate        Mokré
První   ROS 1:25,724          HAM 1:27,414     BUT 1:36,787        N/A
Druhý  RIC 1:26,608          BOT 1:28,168      MAG 1:39,113       N/A
Třetí    BOT 1:26,850          MAS 1:28,229      ROS 1:42,447        N/A

Nejdelší stinty závodu:
Měkké 37 kol M. Chilton
Středně tvrdé 39 kol D. Kvyat
Přechodné 15 kol K. Magnussen

Pravdometr:
Říkali jsme, že strategie se třemi zastávkami by pro 70 kol dlouhý závod měla být teoreticky nejrychlejší, protože by se jezdci vyhnuli riziku silného provozu na trati, které hrozilo při strategii dvou pit stopů. To bylo založeno na předpokladu, že se pojede na suché trati, což se vlastně stalo už po osmi odjetých kolech. Daniel Ricciardo nakonec v závodě zvítězil za pomoci strategie se třemi zastávkami, když startoval na přechodných pneumatikách a následně odjel tři stinty na měkkých. Přezouval v osmém, 23. a 54 kole.

Sdílejte na:
Zavřít