Týmy: 22 závodů za sezónu je moc

Týmy: 22 závodů za sezónu je moc

Týmům se ani trošku nelíbí záměr Bernieho Ecclestona mít od roku 2016 kalendář zahrnující 22 velkých cen. Dohody s Mexikem, Ázerbajdžánem a New Jersey už jsou přitom buďto hotové, nebo velmi blízko k dokončení.

Formule 1 by se měla vrátit do Mexika už příští rok, v další sezóně pak bude následovat závod v Ázerbajdžánu a konečně by mohlo dojít také na dlouho odkládaný závod v atraktivním New Jersey. Pokud se připojí všechny tři závody a zároveň žádný zavedený okruh z kalendáře nevypadne, nafoukne se kalendář ze současných 19 závodů na 22. To by bylo v rozporu s platnou Concordskou dohodou, která omezuje počet velkých cen během jedné sezóny na dvacet.

Bernie Ecclestone je však prý připraven za pomoci svých právníků obejít dohodu s týmy a už má prý dokonce připravenou obchodní dohodu, která omezí počet závodů na 22. Pro držitele komerčních práv k formuli 1 totiž každý další závod automaticky znamená obrovský zisk a ten si právě Ecclestone nenechá nikdy ujít.

Podle ekonomů jednotlivých týmů je však 22 závodů nereálných, protože na ně týmy jednoznačně nenajdou ve svých rozpočtech peníze. Mohlo by se tak stát, že by se některé týmy nemohly zúčastnit všech velkých cen a to by byla pro atraktivitu a spravedlnost šampionátu obrovská trhlina.

„Myslím, že s přibíráním nových závodů musíme být velmi opatrní a příliš naše rozpočty nezatěžovat. Víme, co by to znamenalo pro naše zaměstnance. Měli by ještě méně volna a my bychom je nemohli zaplatit. Než přijmeme další závody, musíme to hodně dobře promyslet,“ říká šéfka Sauberu Monisha Kaltenborn.

Podle Kaltenbornové by se s rozšířením počtu závodů musel úplně změnit struktura týmů, které jsou stavěny na určitý počet závodů a každé další rozšíření kalendáře by bylo velikou ranou. Týmy by prý museli například zvážit rotaci zaměstnanců během sezóny a také úplnou změnu filozofie v logistice.

S Kaltenbornovou souhlasí i šéf nejbohatšího týmu Ferrari Marco Mattiacci: „Je jasné, že by pro nás více závodů znamenalo větší investice. Proto je potřeba to důkladně promyslet a prodiskutovat. Nemůžeme se jen tak rozhodnout, že chceme závodit v každé zemi světa a prostě to udělat.“

Sdílejte na:
Zavřít