Roberto Merhi je na svoji první jízdu ve Formuli 1 připraven

Roberto Merhi je na svoji první jízdu ve Formuli 1 připraven

Roberto Merhi doufá, že jeho vystoupení v pátečním volném tréninku na Velkou Cenu Itálie povede k závodnímu debutu ještě před koncem aktuální sezóny.

Merhiho jméno se objevilo již v průběhu letní přestávky jako potencionální náhrada za Kamuie Kobayashiho, který v Belgii uvolnil sedačku trojnásobnému šampionovi 24 hodin Le Mans, Andremu Loterrerovi.

Merhi (23) je aktuálně ve Formula Renault 3.5 na druhé pozici a předtím strávil dvě sezóny v DTM. Přestože je možné, že by si Španěl mohl závodní sedačku vysloužit ještě v letošní sezóně, říká, že je důležité se v tréninku dobře předvést, aby mohl získat superlicenci.

„V tuto chvíli to vypadá, že mi dovolí odjet páteční volný trénink a pak uvidíme, co dál,“ řekl Merhi. „Pokud vše půjde dobře, tak si nemyslím, že to bude problém, pokud se ale něco pokazí, tak si myslím, že to problém bude. Momentálně ale vše vypadá z naší strany ok.“

„Úkolem je zajet trénink a zjistit tak, kolik se toho mohu naučit. Pak uvidíme, co bude naším dalším cílem. Singapur by byl ale pro debut náročným místem! Hodně zatáček a navíc v noci!“

Merhi trvá na tom, že za páteční příležitost nic nezaplatil.

„V tuto chvíli ne. Tým mi zavolal a požádal mě, abych se s nimi setkal v Anglii. Zajel jsem tam a odjel pár kol na simulátoru, což bylo docela v pohodě. Poté jsem jel do Spa, kdy mě pozvali na poslední chvíli a teď jsem tedy tu. Momentálně to vypadá, že to bude v pohodě, že nezávodím. Mercedes mě ve Světové sérii podporuje, což je vážně super, zvláště když jsem v DTM nedostal místo. Tady nemám žádnou finanční podporu.“

Přestože jsme byli svědky Lottererova debutu ve Fomuli 1, ve kterém dokázal v kvalifikaci porazit Marcuse Ericssona, je si Merhi vědom, že přizpůsobit se monopostu v jednom volném tréninku bude náročné. Monza navíc patří mezi nejrychlejší okruh v kalendáři, který vyžaduje nízký přítlak. Co se týče nastavení, jedná se o něco, jako o anomálii – je to výzva pro všechny týmy a jezdce.

„Je to těžká situace, protože musíte prokázat, že jste připraveni závodit. Zároveň si ale musíte ve vozidle vybudovat důvěru. Máte pouze hodinu a půl, navíc máte dvě nové sady pneumatik. Jednu okamžitě a tu druhou o půl hodiny později, takže nemůžete prostě odjet delší čas na jedné sadě a ke konci přezout na další. Musíte ukázat konzistentní časy kol a dát tým dobrou zpětnou vazbu, aby věděli, jak se auto chová. Je to závazná věc.“

Sdílejte na:
Zavřít