S jakými výsledky testovala GP2 v Barceloně?

S jakými výsledky testovala GP2 v Barceloně?

Po testech Formule 1 se ve španělské Barceloně dostaly na řadu také vozy GP2. Jaké lze z předsezónních jízd této série vyvodit závěry?

Tři proměnlivé a relativně chladné dny na okruhu Grand Prix Španělska v Montmeló se postaraly především o tři poznatky: po odchodu Stoffela Vandoorneho bude tomuto šampionátu letos chybět podobný „superstar s potenciálem mistra světa“. O poslední titul formule zvané „Grand Prix 2“ se poperou piloti, kteří tu jaksi „zbyli“ z minulých ročníků. Čímž bychom byli u druhého poznatku: nováčci, kterých bude roku 2016 opravdu hodně, to budou mít oproti zkušenějším borcům zvláště těžké. Testy potvrdily, že kruh předsezonních favoritů sestává především z jezdců, kteří v GP2 již jeli. No a třetí, spíše smutný bod: poslední sezona GP2 bude možná (i když asi ne až tak drasticky) připomínat neslavný závěr předchůdce této třídy, F3000. Tato stará třída tehdy „za živa vykrvácela“ a startovní pole v posledním roce její existence čítala jen málo přes tucet vozů. O body se pojede již za dva měsíce, dva týmy přesto ještě nevědí, kdo za ně pojede (čti: kdo si bude moci sezonu v GP2 finančně dovolit) a další dva týmy dokonce ukazují tendenci, nenastoupit vůbec.  

Zkušení…

Dobře připraveni se ve Španělsku prezentovali zvláště Rus Sergej Sirotkin a Francouz Pierre Gasly. Sirotkinovi se možná dá „vyčítat“, že do motorsportu našel především díky penězům jeho otce (u kterého z aktuálních jezdců tomu tak není..?), mladý jezdec ale již minulý rok ukázal, že má i přírodní talent. Byl jediným z ročníku 2015, kdo dokázal Vandoornemu alespoň několikrát „hledět z očí do očí“ a zaslouženě letos pojede v Belgičanově mistrovském voze týmu ART. Že ví jak na to, potvrdil nejrychlejším časem na úvod testů ve středu. Také ve čtvrtek dopoledne vedl časové tabulky.  

Markův chráněnec Pierre Gasly zůstal minulý rok mnohé dlužen a pokud chce zůstat v kádru Red Bullu (čti: postoupit 2017 do F1), tak bude letos přinejmenším muset pravidelně vítězit. Letos se při tom spolehne na technické zázemí nováčka mezi týmy GP2, Prema. Francouz již roku 2015 dokázal, že „jedno rychlé kolo na čas“ umí a  byl nejrychlejší minulý čtvrtek a v pátek.

Mezi nejrychlejšími se pravidelně umístili i další „mazáci“: Raffaele Marciello, který ztratil podporu Akademie Ferrari, se na voze týmu Russian Time prosadil ve středečním dešti odpoledne. Mezi nejlepšími pravidelně skončili i oba jezdci španělské stáje Racing Engineering, Norman Nato a Jordan King. Podobně dobře si vedl „veterán GP2“, Mitch Evans ve voze Adriana Campose.

Relativně zdrženlivě za to pojal test další z velkých favoritů, Aley Lynn. Trojka Williamsu-F1 pojede i letos za špičkovou stáj DAMS, časů Sirotkina a Gaslyho ale zatím nedosáhl. Ani junior Hondy, Nobuharu Matsušita (ART) zatím nepotvrdil, že by letos mohl jet o titul. 

…proti nováčkům

Z nováčků na sebe upozornili především Ital Antonio Giovonazzi (Prema) a  Oliver Rowland (MP). Také jezdci postupující do GP2 z GP3, Luca Ghiptto (Trident), Marvin Kirchhoefer (Carlin) a Jimmy Ericsson (Arden) se dokázali alespoň v jedné z měřených sessions zařadit mezi top10. V poslední vyjížďce v pátek odpoledne nejvíce překvapil Švéd Gustav Malja (Rapax), když dosáhl nejrychlejšího času.

Jak velké bude startovní pole roku 2016?

Frakce třinácti týmů, které se šampionátu minulý rok zúčastnily, se pomalu drolí. Německý tým Hilmer zatím neoznámil, že by se letos nezúčastnil – přihlášku ale zatím nepodal a k testům v Barceloně nepřijel. Že se tato stáj letos v paddocku ještě objeví, už nevěří nikdo. 

Španělsko chtěla vlastně vynechat i stáj Teddyho Yipa juniora a Davida Kennedyho, Status. Na poslední chvíli se jim ale podařilo najít jezdce, kteří za projížďku zaplatili: domácí nezmar Sergio Canamasas a pomalý Nizozemec Van Buuren. Nad další budoucností stáje ale jistě visí tučný otazník.

Podobné starosti mají i klasické britské organizace Arden a Carlin. Za tým otce Christiana Hornera testovali Jimmy Eriksson a Nabil Jeffry – oba ale zatím nepodepsali. Stejně tak to vypadá v týmu Trevora Carlina: zatímco dotlačil Mercedes svého chráněnce Wehrleina všemi možnými prostředky až do F1, hledá jediný opravdový talent Německa, Marvin Kirchhoefer ještě zbývající sponzorské příspěvky. Ve druhém Carlinově voze se vystřídali Will Buller a finančně dobře zaopatřený René Binder.

Před začátkem sezony v Barceloně se GP2 sejde k dalšímu třídennímu testu za dva týdny v Jerezu. Tam už by mělo být o sestavě účastníků  šampionátu jasno.

Sdílejte na:
Zavřít