Red Bull přerušil vývoj vlastního ochranného kokpitu

Red Bull přerušil vývoj vlastního ochranného kokpitu

Stáj Red Bull pozastavila vývoj vlastního aeroscreenu, který měl sloužit jako ochranný kokpit. Tým nehodlá vynakládat další finance, dokud nebude projekt schválen vedením Formule 1.

Aeroscreen z dílny Red Bullu byl vyvinut jako odpověď na Halo kokpit od Ferrari. Oba prvky jsou v posledních měsících diskutovaným tématem a také věcí, kterou Mezinárodní automobilová federace bude chtě nechtě v blízké budoucnosti vyžadovat. Prvek v praxi vyzkoušel Daniel Ricciardo během jednoho z volných tréninků na Velkou cenu Ruska.

Halo kokpit se od FIA dočkal schválení, k aeroscreenu totiž Red Bull nedodal spoustu důležitých dat a vedení šampionátu netěší ani to, že vrchní část hlavy jezdce není ani s tímto systémem chráněná. Rakouský tým do vývoje aeroscreenu investoval už čtvrt milionu Euro a rozhodl se celý proces pozastavit.

„V tuto chvíli jsme pozastavili vývoj našeho aeroscreenu a čekáme na oficiální vyjádření ze strany Mezinárodní automobilové federace. Nyní od nás mají všechna potřebná data,“ uvedli zastupitelé Red Bullu v rozhovoru pro Motorsport.com. „Nemáme zdroje ani směr, kterým bychom pokračovali. Navíc není nikdo, kdo by nám za to zaplatil.“

Jak to s ochrannými kokpity dopadne, to ukáží až následující měsíce. Zástupci Mezinárodní automobilové federace se ještě před startem nového ročníku nechali slyšet, že ochranný kokpit by se na všech monopostech Formule 1 mohl objevit už se startem následující sezony. Oficiálně ale není potvrzené vůbec nic.

Sdílejte na:
Zavřít