Formule E: Změny a novinky pro sezónu 2016-2017

Formule E: Změny a novinky pro sezónu 2016-2017

Minulý týden nám probíhaly testy na okruhu v Donington Parku. Ukázalo se pár nových tváří a do povědomí se dostaly nové změny na monopostech i v pravidlech.

Něco přes měsíc před začátkem sezóny zbývá v týmech už jen jediné volné místo. Poslední volná sedačka je v novém týmu Jaguar Racing. Prvním potvrzeným se stal Adam Carroll jen několik hodin před začátkem testů. Během nich se v druhém vozidle vystřídali Alex Lynn, Mitch Evans a Harry Tincknell. Své jezdecké dvojice potvrdily krátce před testy i Mahindra Racing a NextEV NIO. V Mahindra se opět ukáže Nick Heidfeld a po svém boku bude mít mladého, 24 letého Švéda, Felixe Rosenqvista. NextEV měly potvrzeného pouze Nelsinha Piqueta. Na jméno druhého jezdce jsme si počkali až do testů. Stal se jím Oliver Turvey. Nakonec jsou tu už jen dva nováčci. Šampion WTCC, José María López se ukáže po boku Sama Birda v DS Virgin Racing a Němec Maro Engel získal místo ve Venturi.

Změny zasáhly i monoposty a s nimi spojená pravidla. Asi nejviditelnější změna se udála na předním křídle, které svým vzhledem připomíná dvojplošník. Tato změna se udála zejména kvůli krytům kol, které v mnoha závodech po incidentech odpadly a představovaly tak riziko na trati.

Další změnou je zvýšení hmotnosti baterie z 200 na 230 kg, což znamená vyšší kapacitu a větší volnost při plánování strategií mezi jednotlivými týmy, protože baterie nepůjdou na doraz během závodů. S bateriemi souvisí ještě další změna. Zvýšilo se maximální množství obnovitelné energie z původních 100 kW na 150 kW, což znamená, že závody budou rychlejší vzhledem k nižší potřebě šetření energie. Úřadující šampion, Sebastien Buemi, počítá s tím, že tyto nové regulace by měly vést ke zrychlení tempa závodů, řekl: „Energie nám navíc pomůže odjet více kol a prodloužit závody, což je pro Formuli E velmi dobrá zpráva.

Šéf týmu Techeetah , Mark Preston, souhlasí, ale zároveň se na to dívá i z druhé strany. „Je to čistá matematika. Půjdeme ze 100 kW na 150 kW při nízkých teplotách, tam by to mělo být v pořádku, ale na okruhu jakým je Buenos Aires, kde se teploty šplhají nad 35 °C, bychom nemuseli být schopni využít celou obnovitelnou energii, vzhledem k tomu, že to ještě více zvýší teplotu baterie. Je to jako váš telefon, pokud se nabíjí tak se zahřívá. Pokud do něj vložíte energii a zároveň ji vyberete, vytvoříte teplo.

Nečekaná změna nastala i v pneumatikách. Dosud jsme měli jeden druh, ten byl určen do sucha a také do deště. Francouzská společnost Michelin pro sezónu 2016-2017 poskytne novou specifikaci do sucha, která bude mít lepší přilnavost na povrch trati a také se rychleji zahřeje na optimální teplotu.

Nakonec je tu ještě novinka. Formuli E doplní ve své třetí sezoně nová série – Roborace. Soupeřit budou vozidla řízené umělou inteligencí. To znamená, že neuvidíme žádné jezdce. Jednotlivé vozy budou nést svá jména. Znamená to, že po roční přestávce bude mít Formula E svou další sérii. V sezóně 2014-2015 to byla FE School Series pro děti od 11 do 16 let.

Sdílejte na:
Zavřít