WEC v Austinu: Porsche směřuje k titulu

WEC v Austinu: Porsche směřuje k titulu

Také šestihodinovka v USA se odvíjela podle známého vzoru: vozy Audi R18 byly nejrychlejší, selhaly ovšem opět v ohledu na spolehlivost. Z toho těžily Porsche 919, přičemž japonsko-francouzským toyotám zbyla jen úloha štafáže.

Po několika klasických podnicích a vrcholu sezony v Le Mans „dožívá“ světový šampionát vytrvalostních závodů WEC podniky v zámoří. Výletu do Mexika následovala šestihodinovka na trati velké ceny USA, Circuit des Ameriques.

Jako lídři cestovali do Austinu  jezdci Porsche Marc Lieb, Neel Jani a Romain Dumas, kteří by rádi povedenou sezonu, ve které vyhráli v Le Mans korunovali i tituly mistrů. V kvalifikaci amerického závodu se tato posádka ale musela zařadit až za čtyři jiné tovární vozy třídy LMP1. Nejrychlejším časem (Duvalovým rekordem WEC) zářil v sobotu vůz audi Faesslera, Lotterera a Treluyera, vedle něj šla do závodu jeho sesterská posádka di Grassi/Duval/Jarvis. Druhou řadu vytvořilo porsche Bernharda, Webbera a Hartleye společně s toyotou Sarrazina, Conwaye a Kabajašiho. Nejpomalejším z hybridů byla toyota Davidsona, Buemiho a Nakajimy. Třídu LMP1 doplnili tradičně outsideři Rebellion a Kolles.

Podniku se zúčastnilo 31 vozů, nejrychlejší mezi prototypy LMP2 byli Menezes/Lapierre/Richelmi na Signatech-Alpině, mezi vozy GT se prosadili Thiim se Soerensenem na továrním Astonu Martin.  

Vozy Audi R18 po vydařené kvalifikaci ovládly i úvodní část šestihodinovky. Po poločase ovšem oba výrobky z Ingolstadtu zbrzdily technické závady: Duval musel zůstat déle v boxech, když najednou vypověděla službu celá elektrika vozu a přišel tím o vedení. Kolega di Grassi si právě znovu tvořil dobrou výchozí pozici, když se dvě hodiny před koncem uvolnily dveře kokpitu. Také druhý audi mohl v Americe porsche porazit, nebýt Treluyerovy nehody s Fordem GT Oliviera Pla.

Posádka Mark Webber, Timo Bernhard a Brendon Hartley se tedy nakonec postarala o třetí vítězství pro značku Porsche za sebou, když jejich Hybrid 919 projel cílem o 23 sekund před audinou Duvala. Nejlepší toyota (Sarrazin, Conway, Kobajaši) dojela ve stejném kole s vítězem, pouze dvě sekundy za druhými.

Lieb, Jani a Dumas sice dojeli pouze čtvrtí, v celkovém hodnocení mají pořád ještě jasný náskok.

Lapierre, Menezes  a Richelmi vládli třídě LMP2 i v závodě a prosadili se s náskokem kola na Morand-Ligier posádky Gonzales/Senna/Albuquerque. Také ve třídě Grand Tourisme se prosadili jezdci, kteří byli již v kvalifikaci nejrychlejší: Nicky Thiim s Marco Soerensenem.

Šampionát pokračuje třemi závody v Japonsku (Fuji), Číně (Šanghaj) a v Bahrajnu. I zde se bude – daleko pryč od svého vlastního evropského publika – jednat především o reklamní cvičení zúčastněných automobilek…   

Celkový stav šampionátu WEC:

1. Lieb, Jani, Dumas – Porsche                130 b.
2. Duval, di Grassi, Jarvis – Audi              92,5 b.
3. Conway, Sarrazin, Kobajaši – Toyota      92 b.
4. Hartley, Webber, Bernhard – Porsche   78,5 b.
5. Lotterer, Faessler – Audi                          78 b.  

Sdílejte na:
Zavřít