Tým mi nevěřil, vzpomíná na loňskou VC Malajsie Grosjean

Tým mi nevěřil, vzpomíná na loňskou VC Malajsie Grosjean

V Sepangu se jezdci potýkají s extrémně vysokými teplotami, ovšem to i v Singapuru. Pro Grosjeana to byla příprava na rychlejší malajský okruh. Mimo jiné také nezapomíná na to, že Malajsie je, co se počasí týká, pěkně nevyzpytatelná, protože člověk nikdy neví, jaká je zrovna situace na druhé straně trati.

Romaina Grosjeana v Singapuru zastavily problémy s brzdami, díky kterým ani neodstartoval do závodu, z čehož byl patřičně frustrovaný. „Samozřejmě, že bylo frustrující, že jsem nemohl kvůli potížím s brzdami nastoupit na start. Ale člověk se zklamání snaží zbavit a koncentrovat se na další závod. Singapur byl těžký víkend. Ale mnohem náročnější to bylo pro moje kluky,“ popsal Grosjean své pocity po nepovedeném víkendu.“

Okruh v Sepangu prošel četnými úpravami, mezi které patří i nové pokrytí trati, takže nikdo pořádně neví, jak se budou pneumatiky chovat.

„V Sepangu máme nový asfalt. Proto je důležité zjistit, jaký to bude mít vliv na přilnavost a práci s pneumatikami. Jako vždy také počítám v Malajsii se silným deštěm. Aquaplaning je stále opakujícím se tématem. Ale vyrovnat se všemi podmínkami je naše práce,“ připomíná Francouz.

„Přinejmenším je to dobrá příležitost, jak se opálit,“ vtipkuje pilot Haasu na otázku, zda je track walk kvůli novému asfaltu důležitější než obvykle. „Vždycky je dobré se na to podívat a probrat s inženýry i malé změny na různých tratích. Zpravidla je také čas mluvit obecně o tom, co bychom mohli udělat lépe. A můžete si povídat se spolupracovníky také o něčem jiném než o závodění. Oceňuji to – je to práce, během které se ale upřímně zasmějete.“

Všeobecně je známé, že v Malajsii panují velmi vysoké teploty a počasí si tam ze všech utahuje. Co se týká obrovského vedra, tak na to jsou piloti zvyklí. Grosjean bere uplynulý závod v Singapuru jako přípravu na Sepang, i když je okruh v Marina Bay mnohem pomalejší.

 „Singapur byl dobrý trénink pro Malajsii. Dost pomáhá to, že jsou oba závody po sobě. Ale díky naší vysoké úrovni kondice si na to zvyknete rychle. Jsme zvyklí na to vypořádat se s tak vysokými teplotami. Malajsie je podle mě náročnější než Singapur. Protože v Singapuru jedete pomalu, kdežto v Malajsii jsou v rychlých zatáčkách vysoké odstředivé síly. Pokud má auto dobrou přilnavost, tak je to fantastické.“

V Malajsii se mohou občas názory týmu a jezdce lišit…

„Nechte mi to vysvětlit – trať může být na jednom konci pod vodou a na protilehlé straně suchá! To už se mi v Sepangu několikrát stalo, naposledy před rokem a půl. Ve druhé části kvalifikace jsem řekl klukům do vysílačky: ‚Prší.‘. Oni odpověděli: ‚Ne, neprší.‘. Ale když jsem to slyšel, tak jsem v ten samý okamžik kvůli vodě sotva udržel vůz na trati. Poté mi do vysílačky řekli: ‚Ok, my to taky vidíme!‘. Malajsie si z vás může občas utahovat, a to se také může v mžiku stát. Nějak to prostě k Sepangu patří,“ popisuje podmínky v nevyzpytatelné Malajsii třicetiletý rodák z Ženevy, jemuž patří průběžné 13. místo v Šampionátu jezdců.

Sdílejte na:
Zavřít