Symonds: Nová auta budou krásná

Symonds: Nová auta budou krásná

Nová pravidla sebou vždy přináší také výraznou vizuální změnu vozů. V posledních letech jsme se několikrát mohli setkat s ne zrovna pěknými monoposty. Podle Pata Symondse se ale ničeho podobného tento rok bát, naštěstí, nemusíme.

Hlavním cílem změny pravidel pro sezónu 2017 bylo zrychlit auta, ale svou roli samozřejmě sehrál i jejich vzhled, který fanoušky vždy zajímal. Kompetentní osoby se proto chtěli při tvorbě nových pravidel zaměřit i na to, aby vypadaly auta agresivnější a krásnější.

Má se tak zabránit tomu, aby monoposty vypadaly jako jejich někteří předchůdci z nedávných sezón, přičemž zejména nepopulární patrová přední křídla ze sezóny 2012, či dlouhé úzké nosy, se nesetkaly s velkým pochopením veřejnosti.

Bývalý technický šéf Williamsu, Pat Symonds, který také pomáhal při tvorbě nových pravidel, je přesvědčen, že nová auta budou vypadat velmi dobře, což byl i jeden z požadavků samotných týmů.

Myslím si, že nová auta budou vypadat atraktivně,“ řekl Symonds pro Motorsport.com. „Na konci minulé sezóny, těsně před tím, než jsem se rozhodl odejít, jsem byl zapojen do vývoji nového Williamsu pro nadcházející sezónu a viděl jsem koncept, jak by mělo auto vypadat. Ze začátku jsem se obával že bude jeho vzezření až příliš staromódní, ale není tomu tak. Nová auta budou opravdu pěkná.“

Samozřejmě, nemůžeme ovlivnit všechno a některé věci se vzájemně vylučují. V první řadě jsme se museli dívat na to, jak se budou pod novými pravidly auta chovat na trati a o kolik zrychlí. Nehrozí ale, že bychom měli opět na autech hrozně vypadající části , jako byly například v roce 2012 přední křídla.

O nových autech se vyjádřil i šéf Mercedesu, Toto Wolff, podle něhož se s novými pravidly zvyšuje i šance, že je jejich tým nepochopí správně a design auta nebude dobrý.

Velmi se těším na to, jak se budou nová auta chovat na trati, protože mají být mnohem rychlejší než jejich předchůdci. Vypadají velkolepě a pro piloty bude výzvou sedět za volantem jednoho z nich. Zejména po fyzické stránce to budou mít náročnější.“

 „Při takové změně pravidel se vytvářejí možnosti pro experimentování a riskování. My jsme se vydali agresivní cestou a podle toho připravujeme i naše auto i naše pohonné jednotky. Děláme vše proto, abychom tyto cíle splnili, ale jestli to bude dost na to, aby jsme opět byli lepší než naše konkurence? To v této chvíli neví nikdo,“ pokračoval Wolff.

Bez ohledu na to zda se pravidla mění nebo ne, nacházíme se ve fázi roku, kdy jsou týmy každoročně skeptické a neradi hovoří o očekávání pro další sezónu. Ani my nevíme, zda je práce, kterou jsme odvedli postačující nebo ne. U nás to takto bylo vždy. Nedělá nás to sice šťastnějšími, ale je to způsob, kterým Mercedes funguje.“

Symonds také myslí, že všechny nové změny mohou promíchat pořadím týmů i na nejvyšších příčkách: „Co se týče samotných závodů, je tu velká šance že se konečně něco změní a do čela půjdou jiné týmy. Svým způsobem jde o restart celé Formule 1. Nikoho nemůže překvapit, že Mercedes je tým, kterému se velké změny pravidel líbily nejméně.“

Symonds také podotkl, že se obává silného přítlaku aut, který by mohl způsobit náročnější předjíždění na samotné trati. To totiž nebylo součástí diskuse při tvorbě nových pravidel.

Hlavním cílem bylo zrychlit přibližně o 5 sekund na kolo. Podle mě přitom ani nebyl nějaký racionální důvod, proč bychom to měli udělat.“

S příchodem Rosa Brawna do pozice generálního ředitele F1 ale podle Symondse svítá na lepší časy. Doufá, že zejména, co se týče plánů do budoucna, přinese Brawn pozitivní změnu.

Doufám, že Formule 1 konečně bude mít nějakou dobrou strategii. Měli jsme tu sice dlouhá léta Strategickou skupinu, ale pochybuji, že vůbec pochopila svůj pravý význam. Snad směřování sportu změní. Musíme se dívat do daleké budoucnosti, ne jen do období příštích dvou či tří let.“

„Vždycky jsem pracoval s plány na tři roky. Vždy když jsem je hodnotil, nečekal jsem na konec jednoho cyklu, ale hodnotil jsem věci průběžně. Po půlroce jsem se na všechno podíval a usoudil jsem, které změny byly dobré, a které ne. F1 podle mě musí udělat něco podobného, ​​ale ještě ve větším měřítku. Vzhledem ke složitosti a smyslnosti velkých změn by měla Formule 1 podle mě přesedlat minimálně na 5-leté plány,“ uzavřel Symonds.

Sdílejte na:
Zavřít