Šéf McLarenu Boullier o napjatém vztahu s Hondou, jejím motoru a předsezónních testech

Šéf McLarenu Boullier o napjatém vztahu s Hondou, jejím motoru a předsezónních testech

Motor Hondy v útrobách McLarenu ani po třech letech stále nefunguje podle očekávání a tým se potýká s čestnými technickými problémy. I přes to ale šéf týmu Eric Boulier neláme nad japonskými partnery hůl a nad ukončením spolupráce v žádném případě neuvažuje.

V úterý začala druhá fáze předsezónních testů v Barceloně. Během polední pauzy vysílal oficiální web Formule 1 prostřednictvím Facebooku živý přenos přímo z paddocku za doprovodu renomovaného reportéra Willa Buxtona, v jehož rámci Eric Boullier potvrdil, že opět proběhla výměna motoru. Ovšem stále zůstává pozitivně naladěný.

„Nejsem znepokojený. Dotkne se nás to ohledně pochopení vozu a otestování nových částí. Ale velká část dnešního programu se beztak zaobírala sbíráním dat, které se budou posílat do Wokingu. Jde tu především o srovnání dat mezi simulacemi, větrným tunelem a tratí. Samozřejmě, že bychom rádi odjeli více kol. Ale data, která jsme dneska na trati nabírali, potvrzují to, co sliboval větrný tunel,“ hodnotí výsledek pátého dne testů Boullier. Vyřešení nespolehlivosti pohonné jednotky přenechává zcela na Hondě, jíž věří, že přijde problému na kloub: „Co se motoru týká, tak tam nechám nalezení jádra problému zcela na našem partnerovi, Hondě. Ta to vyřeší. Na svého partnera se musíte umět spolehnout, a to my děláme.“

Přesto, že se již třetím rokem s japonskou pohonnou jednotkou trápí, tak rozvázání spolupráce Boullier kategoricky odmítá: „Ne, upřímně, o něčem takovém nepřemýšlíme. S Hondou máme dlouhodobou smlouvu. I když máme problémy, tak rozdělení nepřichází absolutně v úvahu.“

Zvenčí se sice může zdát, že poruchy jsou velmi rozličné, ale není tomu tak. Podle Boulliera jsou dvě poruchy vždycky identické. Bylo by možné tyto problémy v simulacích a při testování přehlédnout?

„Zeptejte se Hondy! Ale faktem je, že toho můžete hodně nasimulovat nebo intenzivně pracovat na testovacích zařízeních, ale nedá se otestovat všechno.“

A jak velké napětí panuje za  současného stavu mezi oběma stranami? „Je na maximu. Ale to je Formule 1. Tlak k tomu patří a ten je enormní pro všechny, včetně Hondy. Jsme na ně odkázaní, protože my také musíme vůz vylepšovat,“ zkonstatoval třiačtyřicetiletý Francouz, jehož tým extrémně úzce s Hondou spolupracuje, přičemž jí také patřičně v její práci podporuje a pomáhá. Zároveň ale nechce zanedbat program zaměřující se na šasi.

V počtu výměn motoru trhá v Barceloně McLaren rekordy. Určitě jej netěší, že kraluje zrovna tomuto žebříčku – pochopitelně by si představovali být na špici úplně někde jinde…

Ačkoliv již nasadili několikátou pohonnou jednotku, tak ta je ale stále stejné specifikace. Nová by měla přijít v Austrálii.

 „Jezdíme se stejnou specifikací motoru, kterou jsme měli minulý týden. Nic se nezměnilo. Další stupeň vývoje vyřeší většinu problémů,“ prozradil Boullier v rozhovoru se speedweek.com. Ohledně nasazení nové specifikace opět odkazuje rázně na Hondu: „Zeptejte se Hondy! Doufám, že v Austrálii.“

Aby splnila stáj své cíle, tak musí mít celý balíček funkční. Nejde tedy jen o motor, ale také o šasi. V tomto ohledu by měl být tým z Wokingu v suchu, tedy alespoň podle vyjádření jezdců.

Boullier očividně neztrácí ani za aktuální situace smysl pro humor a zprávy ohledně jízdních vlastností monopostu označil „po trumpovsku“ jako fake news.

„Vůz reaguje na změny dobře. Jezdci jsou oprávněně spokojení. Četl jsem jeden článek a hned jsem si vzpomenul na Donalda Trumpa a jeho ‚Fake News‘,“ zavtipkoval.

„Šlo tam o jízdní vlastnosti vozu od první až po třetí zatáčku. Tady musím říct: Nezapomínejte, že se jedná o hybridní motory. Když pilot sešlápne plyn, tak dostane část výkonu z elektrické energie, která může přijít náhle jak blesk z čistého nebe. Ještě máme turbo. To všechno může vést k potížím s pojízdností, a to přesně jsme měli. Když šlápne jezdec na plyn, tak má vůz tendenci dostat se do smyku, a pilot má plné ruce práce. Přestože je šasi v pořádku. Přítomný McLaren ještě není tím opravdovým, který uvidíme v Austrálii,“ uzavřel Boullier.

Sdílejte na:
Zavřít