Wehrlein o odstoupení: Když netrpíte bolestmi, bolí toto rozhodnutí o to víc

Wehrlein o odstoupení: Když netrpíte bolestmi, bolí toto rozhodnutí o to víc

Pascal Wehrlein vynechá zbytek víkendu kvůli obavám z nedostatku fyzické kondice. Neúčast jej zraňuje ještě víc díky tomu, že ho vlastně vůbec nic nebolí.

Pro rodáka z Simaringeru skončil víkend předčasně, a to po té, co se sám po pátečních dlouhých jízdách usoudil, že by nedělní závod fyzicky nezvládl.

„Společně jsme se rozhodli, že tento závod vynechám. V pátek večer jsem týmu sdělil, že se necítím dostatečně fit, abych jel v závodě na maximum. Proto odstupuji,“ vysvětluje Wehrlein. „Příští víkend budu v Evropě tvrdě trénovat a v pátek zase nastoupím. Potom se uvidí. Rozhodl jsem se já s týmem. Lékaři v tom zapojení nebyli.“

V Katalánsku si sedl Wehlein za volant až ve druhé části předsezónních testů, jenže tam neabsolvoval takovou vzdálenost, jako během závodních simulací během pátečních tréninků. Až tam poznal svoji pravou fyzickou zdatnost, která jednoduše není dostačující.

„To, že nejsem ještě dostatečně fit, jsem poznal během dlouhých jízd. A to je právě rozdílné oproti testovacím jízdám ve Španělsku. Tam jsem nejezdil tak dlouho jako tady. Při testech nemusíte vždycky odjet plnou délku. Tady ovšem ano. V Barceloně jsem samozřejmě nejel 58 kol v kuse. Ale když ze sebe nemůžu vykřesat plný výkon, pak si musíme být s týmem vůči sobě féroví – prostě to nejde.  Když si to prosadím a od určitého okamžiku ve velké ceně se starám jen o své tělo, což není mým úkolem coby jezdce. Není to dobré pro mě, ani pro tým,“ uvědomuje si Wehlein.

„Pořád mám tréninkový deficit. Když netrénujete, tak se rychle dostanete do nevýhody. Ovšem forma se brzo vrátí. Proto věřím, že bude trénink příští týden stačit k tomu, abych byl v Šanghaji zpět v plné síle.“

„Ten, kdo ví, jak ctižádostiví jsem, se může vcítit do toho, jak mě toto rozhodnutí zraňuje. Obzvlášť, když mě nic nebolí. Ale vím, že nejsem schopný přes 58 kol nebo dvě hodiny podávat potřebný výkon. Proto je to nesmysl,“  zhodnotil Wehrlein.

„Není to pro náš tým jednoduchá situace. Ale opravdu moc si ceníme toho, že nám to Pascal řekl tak otevřeně a upřímně. Pro tak ambiciózního jezdce to jistě není lehké rozhodnutí,“ uvedla šéfka týmu Monisha Kalteborn, jenž jako náhradníka vybrala právě Giovinazziho. Informaci o tom, že nastoupí za Wehrleina dostal teprve až v sobotu ráno, poté co o tom dali vědět Mezinárodní automobilové federaci. Proto od něj Švýcaři prakticky nečekají žádné zázraky:  „Měl by závod odjet. Více od něj nic neočekáváme. I pro něj to bylo velmi překvapující.“

Posledním Italem, jenž stál na startovním roštu, byl Jarno Trulli společně s Toniem Liuzim při Velké ceně Brazílie 2011.

Sdílejte na:
Zavřít