Sauber a Honda? Smlouva je na spadnutí

Sauber a Honda? Smlouva je na spadnutí

Sauber je podle stránky Motorsport.com blízko k podepsání smlouvy s Hondou. Ani jedna strana ještě oficiálně nic nepotvrdila.

Švýcarský tým používá od roku 2010 motory Ferrari, ale již delší dobu pracuje na zabezpečení nového dodavatele. Jednání z Hondou už nějaký čas probíhají, nyní se má přejít k finálním krokům uzavření smlouvy.

Ferrari Sauber dodává rok staré pohonné jednotky, od Hondy bude mít tým nejnovější specifikace. Tato smlouva je posledním krokem přestavby týmu započaté novými investory, kteří do týmu přišli uprostřed minulé sezóny.

Když se Honda vrátila v roce 2015 do F1 jako dodavatel motorů týmu McLaren, dohoda zněla jasně. Dodávání motorů jinému týmu musí schválit i McLaren. S novými pravidly se tato situace trochu pozměnila – FIA má páky na to, aby donutila továrny s nejmenším počtem zákazníkům dodávat motory týmům, které to potřebují.

Honda si zpočátku smlouvou nebyla jistá, vzhledem k tomu, že zejména spolehlivostí nedokáže naplnit potřeby svého nynějšího jediného zákazníka v F1 – McLarenu. To dalo prostor Sauberu, aby případně mohl komunikovat s dalšími dodavateli. Nakonec to ale vypadá tak, že je smlouva na spadnutí.

Továrny musí informovat FIA o tom, komu budou dodávat motory v sezóně 2018 nejpozději do 6. května 2017. Zda bude Honda dodávat motory dvěma týmům ve startovním poli se tedy dozvíme nejpozději příští sobotu.

„Myslím, že v tomto konkrétním případě je to lepší,“ řekl Eric Boullier, šéf McLarenu, na dodávání motorů více týmům. Hondě by to dalo prostor na více testovacích kilometrů a mohla by vychytat mouchy, zejména co se spolehlivosti týče. „Myslím, že je lepší, když je více týmů a více používání motoru je také lépe. Je tu ale cena, kterou je třeba zaplatit. Více motorů vyžaduje více zdrojů.“

„Cokoliv se stane, jsme partneři. Přijde čas, kdy bude otázka druhého týmu na stole a myslím, že to budeme muset podpořit. Chceme se ale ujistit, že to neuškodí našemu partnerství.“

Sdílejte na:
Zavřít