Pro McLaren je těžké přizpůsobit se změnám, zní z Hondy

Pro McLaren je těžké přizpůsobit se změnám, zní z Hondy

Podle šéfa japonského motoráře Masashi Yamamota je pro McLaren těžké přizpůsobit se změnám, i přesto, že jsou silnou a systematickou společností. Rovněž tvrdí, že spolupracovat s Toro Rossem bude mnohem příjemnější.

Stáj z Wokingu se rozhodla s Hondou po třech tragických sezónách ukončit spolupráci a zkusit štěstí s Francouzi, zatímco Toro Rosso učinilo opačný krok – odešlo od Renaultu, aby v nadcházejících třech sezónách byly v jejich vozech uloženy agregáty Hondy.

„Při spolupráci s McLarem jsem si uvědomil, že jsou opravdu obrovskou společností, která je velmi systematická. Kvůli tomu je zřejmě hodně silná, ale rovněž je pro ně těžké se přizpůsobit změnám,“ otevřeně kritizuje Yamamoto práci s McLarenem v rozhovoru pro oficiální stránky Hondy. „Naproti tomu Toro Rosso je společností, která roste. Pro nás je velmi důležité, abychom společně směřovali ke stejnému cíli. Takže se opravdu těšíme na užší spolupráci.“

Yamamoto vidí ve spolupráci s McLarenem a Toro Rosso zásadní rozdíl, pro porovnání použil příklad z gastronomie: „Pokud porovnáte oba týmy s různými kuchyněmi: řekněme, že McLaren je velmi sofistikovaná francouzská kuchyně, a tak to je. Toro Rosso je pak více jako venkov, jako lahodný domácí guláš, do kterého můžete přidávat nové ingredience. Těšíme se na to.“

Jedním z klíčových problémů, kterým Honda s McLarenem čelili, byla údajně komunikace. Yamamoto doufá, že s novým partnerem tento problém zmizí.

„Zaprvé pan Tost toho o Japonsku ví spoustu,“ chválí šéfa italské stáje Yamamoto. „Chápe kulturu a dobře spolu komunikujeme. Také jsme viděli, že jsou mladou továrnou a rostou, což je pro Hondu hodně důležité, protože můžeme pracovat se stejnou mentalitou a mít stejný přístup. Je to nový start s týmem s podobným myšlením, se kterým se budeme společně posunovat vpřed. Toro Rosso a Honda začnou spolupracovat okamžitě i na následujících letech.

„Nicméně před tím dokončíme zbytek sezóny 2017 s McLarenem, takže dobrá komunikace mezi námi je stále důležitá, rovněž dobrý výkon ve zbývajících závodech,“ připomíná Japonec.

Yamamoto prozradil, že partnerství s Toro Rossem chce využít jako lákací prostředek na Red Bull, kterému by v roce 2019 mohl taktéž dodávat motory. Ovšem nejprve musí dokázat, že s jeho pohonnými jednotkami rakouská stáj neudělá krok zpět.

„Pravidla platí do roku 2020, takže před námi jsou pořád ještě tři roky a chceme ukázat naše technologické zlepšení a potenciál Hondy. Pro nás je velmi důležité ukázat světu, jak se budeme zlepšovat a dosáhneme úspěchu,“ uzavřel Yamamoto.

Sdílejte na:
Zavřít