Komentář: VC Singapuru: Vítězové a poražení

Komentář: VC Singapuru: Vítězové a poražení

První noční závod na mokré trati v Singapuru nabídl opravdu chaotický start. V úvodu vypadla hned tři auta, z toho jedno bylo aspiranta na letošní titul, Sebastiana Vettela. Pro italskou stáj to byla noční můra, absolutní katastrofa. Na druhé straně stojí Mercedes, který se nakonec radoval z dvojitého pódia. Své životní výkony podali Jolyon Palmer a Carlos Sainz. Také Hülkenberg byl krůček ke svému prvnímu umístění na stupních vítězů, ovšem následovalo hořké zklamání…

VÍTĚZOVÉ

Mercedes

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas mohou mluvit o velkém štěstí, neboť jim to na okruhu v Singapuru nejelo, což vyústilo ve start ze třetí řady. Šance na zisk pódia byly tentokrát minimální. Za černého koně bylo považováno Ferrari, přesněji Sebastian Vettel. Pro Němce však závod skončil pár metrů po startu. To Brita nečekaně katapultovalo do čela a vedení si s pohodlným náskokem na druhého Daniela Ricciarda udržel až do cíle, zatímco jeho kolega Bottas se v průběhu závodu propracoval na třetí místo. Jak Fin řekl, pro Mercedes to bylo takové malé „dvojité vítězství.“

Daniel Ricciardo

Start ze třetí pozice se Australanovi příliš nepovedl. Okamžitě jej překonal Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton. Jenže pár vteřin na to Räikkönen překvapil bojující dvojici – Vettela s Verstappenem – na čele a karambol byl na světě. Ricciardo tedy zaujal druhou pozici, ale Hamilton mu začal rychle ujíždět. Nebýt problému s převodovkou na RB13, tak by prý jezdci Mercedesu pravděpodobně stačil.

Jolyon Palmer

Brit se v průběhu tohoto týdne dozvěděl, že dostal padáka a bude nahrazen Carlosem Sainzem. Jeho odpověď na to byla ještě překvapivější, když dovezl svůj R.S.17 letos poprvé na bodech, zároveň zaznamenal po loňském desátém místu v Malajsii svoje nejlepší umístění v podobě šestého místa. Po závodě prozradil, že se vyhazovem nezaobíral a závod si užíval. Konečně jej nepotkal žádný technický problém a s autem se stoprocentně sžil. Nyní Palmera čeká posledních šest závodů ve žlutém. Jak to s ním bude dále, je stále ve hvězdách…

Na konci závodu se mírně pobláznila časomíra, podle které Palmer závod vyhrál.

Carlos Sainz

Ačkoliv španělský závodník neměl zrovna ukázkový start a musel se poměrně velkou část závodu bránit před svými hladovými soupeři, tak se díky skvěle zvolené strategii dostal před Nica Hülkenberga na čtvrté místo. Zatímco ostatní přezouvali na nejměkčí specifikaci gum, Toro Rosso nasadilo na Sainzův vůz o stupeň tvrdší, super-měkké pneumatiky. Po zastávce mu sice na záda dýchal právě německý závodník a jeho budoucí týmový kolega u Renaultu, ale pár kol na to o jediného soupeře široko daleko přišel a dojel si tak nejlepší výsledek své kariéry.

„Nemyslitelné,“ byl dojatý Sainz. Nejen pro Sainze, ale i pro tým to bylo v novodobé éře nejlepší umístění od čtvrtého místa Maxe Vestappena ve Velké ceně USA v roce 2015.

Nutno dodat, že čtvrté místo není ve statistikách juniorky stáje nápojového giganta úplným vrcholem. Historicky nejlepší výsledek Toro Rosso zaznamenalo před devíti lety v deštěm promočeném závodě na italské Monze. Tehdy jeho barvy hájil Vettel, který měl v závodě absolutní převahu a s téměř čtvrtminutovým náskokem vyhrál.

PORAŽENÍ

Ferrari a Verstappen

Pro Ferrrari byla Velká cena Singapuru jednou velkou katastrofou. Před závodem byl favorizován Vettel coby vítěz. Jenže stačilo pár metrů po startu a naděje na vítězství se rozpadly jako domeček z karet. Vettel se bránil poměrně agresivním způsobem před dotírajícím Vestappenem na druhém místě, jenže ani jeden z nich nečekal, že se tam zleva přiřítí po fantastickém odpichu Kimi Raïkkönen. Fin se mírně dotkl zadním kolem Verstappenovi přední pneumatiky, čímž spustil řetězovou reakci, která vyřadila oba ze závodu a Vettelovo auto bylo poškozeno natolik, že se ve třetí zatáčce roztočil a taktéž musel odstoupit.

Pro Ferrari to bylo podruhé za jedenáct let, co v jednom závodě cíl neviděl ani jeden z jejich jezdců.

Fernando Alonso

Španěl měl z osmé pozice vynikající odpich, přičemž do první zatáčky najížděl na třetím místě, jenže by to nebyl Alonso, kdyby ho nepotkala smůla. Pilot McLarenu se připletl do cesty neovladatelnému vozu Maxe Vertappena, který jej vymrštil a značně poškodil jeho vůz. Byť ze všech čtyř zúčastněných vyšel očividně nejlépe, tak o několik kol později musel také odstoupit. Podle všeho ztratil výkon. Velký podíl na odstoupení však nese nehoda z úvodu závodu. Sám rodák z Ovieda je přesvědčený, že kdyby se do té strkanice nepřipletl, mohl by bojovat dokonce i o vítězství.

Nico Hülkenberg

Nico, tomu také pravděpodobně není přáno, tedy alespoň prozatím. Už nespočetně krát se stalo, že se pohyboval na předních pozicích, ale pak jej zradila technika, kolidoval nebo doplatil na jezdeckou chybu, ty jsou však u něj k vidění jen zřídka. Ani v Singapuru tomu nebylo jinak. Německý závodník se po chaosu z první zatáčky dostal až na třetí místo, tam se posléze poměrně dlouho držel, než byl povolán do boxů pro super-měkké pneumatiky. U svých mechaniků se ale zdržel, neboť se snažili odstranit problém s hydraulikou. Na trať se vrátil desátý a měl plné práce udržet za sebou Ocona. 13 minut před koncem – jelikož se závod blížil k dvouhodinovému limitu, tak byla spuštěna časomíra – nakonec odstoupil. Stal se tak jediným držitelem nelichotivého rekordu za nejvíce odjetých závodů bez jediného pódia.

Sdílejte na:
Zavřít