Smlouva s Hamiltonem přijde brzo, tvrdí Wolff

Smlouva s Hamiltonem přijde brzo, tvrdí Wolff

Šéf Mercedesu se rozpovídal o šesti nejžhavějších tématech, která tento víkend rezonují padokem. Prozradil například, jak to vypadá s prodloužením spolupráce s úřadujícím mistrem světa z Británie nebo jaký názor má na aféru „Makies“.

1. Zůstane Hamilton se stájí se sídlem z Brackley?

Na toto téma se vedou horlivé diskuze, ovšem předpokládá se, že jej uvidíme v kokpitu Stříbrných šípů také příští rok. V Melbourne to nepřímo potvrdil i sám Wolff: „Dáváme dohromady poslední otázky. Nová dohoda přijde brzo.“

2. Jak je Mercedes ve skutečnosti silný?

V zimních testech úřadující šampiony Ferrari i Red Bull porazilo, ale nesmíme zapomínat na fakt, že Stříbrné šípy zcela vynechali testování na nové nejměkčí specifikaci gum, zatímco soupeři hyper-softy minimálně jednou nasadili. Tímto krokem se podařilo Mercedesu ukrýt pravý potenciál a nechat si eso v rukávu. Dnes v Melbourne byla zahájená sezona 2018 volnými tréninky, přičemž v obou případech skončil na čele právě pilot německé automobilky, Lewis Hamilton. I přes tento výsledek však zůstává Wolff při zemi.

„Měli jsme poměrně dobré zimní testy, ale nakonec si nikdy nejste jistí, jak silní jste. Faktem je, že každý dobrý výkon dříve nebo později v jakémkoliv sportu skončí. Toho jsme si vědomi. Jednou přijde někdo, kdo to udělá lépe. To jsme ve Formuli 1 pozorovali vždy: Když pravidla zůstanou roky stabilní, potom se sobě nejlepší týmy přiblíží a rozdíly se zmenší. To se momentálně už děje. Jsme bedliví. Každý rok začíná od nuly, neboť dřívější úspěchy k ničemu nepomůžou. Pozice na čele nejsou něco, co považujeme za samozřejmost. Jsem také  přesvědčený, že se vyvážení sil bude měnit v závislosti na závodní trati.“

3. Více vítězů po změně pravidel v roce 2021

O tomto se hovoří již dlouhou dobu a probíhají stále další a další jednání. Ferrari dokonce hrozí odchodem, pokud jim nebude změna regulí po chuti. Mnoho fanoušků si však od nových pravidel slibuje vyrovnanější pole a ještě napínavější a „barevnější„ boje o vítězství v závodech mezi více stájemi, než jsme byli doposud zvyklí. „Pokud se ohlédneme zpátky, vždy jsme měli dvě až tři stáje, které se praly v čele. To je však tématem, kterým se musíme do roku 2021 zabývat, neboť fanoušci chtějí více vítězů. Chtějí Formuli 1, ve které může outsider jednoho dne porazit favorita. Ale zároveň musíme zůstat realističtí a uvědomit si, že úspěch je založený na odpovídajících zdrojích,“ uvědomuje si Rakušan a poukazuje na skutečnost, že černým koněm se nelze stát ze dne na den. „Trvá roky, než vytvoříte vítězný tým a do jisté míry musíme tento obrovský setrvačník uvést do chodu. To se nedá zastavit z roku na rok. Z tohoto důvodu jsou tři top týmy tak silné. Ze střednědobého hlediska to jde změnit pouze skrze omezení zdrojů a určitě ne přes noc.“

4. Hamiltonovi schází rozmanitost

O rozruch se postaral 33 letý Brit poté, co na svém instagramu napsal, že mu schází ve Formuli 1 rozmanitost. V příspěvku naráží na fakt, že jsou členy týmů většinou jen běloši, což podle něj není ideální. Dokonce pro příklady zabrousil do zcela jiných odvětví sportu.

 „Za jedenáct let, během kterých jezdím ve Formuli 1, se téměř nic nezměnilo. Přitom tu máme tolik prací, které by mohli lidé vykonávat bez ohledu na jejich původ. Mám rodiny z Asie, Mexika, černošské rodiny, které za mnou přicházejí a říkají – moje dítě by chtělo být jako ty. Ujišťuji vás: Když jsem začínal, moc takových jako jsem já nebylo, na což jsem opravdu hrdý. Sportovci jako Venus a Serena Williams, jako Tiger Woods, skoncovali s tradicemi a zbourali hranice.“

Co se týká závodníků jiných etnických původů, tak jej jich opravdu pramálo. Kromě Hamiltona, který má předky v Granadě, jako další přichází na mysl například Pascal Wehrlein, jehož matka pochází z ostrovního státu ležícího několik set kilometrů východně od Madagaskaru, z Mauriciu.

A jaký na to má názor jeho nadřízený? „Podle mě čím rozmanitější, tím lepší. Více spolupracovníků odlišných etnických původů a rovněž více žen ve sportu. To je budoucnost Formule 1,“ uvedl rodák z Vídně, v jehož stájí pracují lidé z různých koutů světa.

5. Přidá se Hamilton letos v počtu titulů k Juanu Manueli Fangiovi?

Hamilton je letos opět favoritem na titul, přičemž v jeho případě by se jednalo už o pátý triumf, čímž by se v tabulce šampionů zařadil na druhé místo, o které by se dělil právě s Argentincem.

„Neměli bychom o tom mluvit tak často,“ nezamlouvají se Wolffovi předpovědi ohledně jeho svěřence, které jej už jaksi pasují do pozice pětinásobného mistra. „Obecně je mi milejší mluvit o rekordech, teprve když jsou dosaženy, nikoliv před tím.“

6. Ferrari porušilo tzv. gentlemanskou dohodu

Vlnu nevole mezi týmy vyvolalo nedávno Ferrari, které oznámilo, že jejich řady budou rozšířeny o jednu z velice důležitých postav FIA, a sice jejího techika Laurenta Mekiese. Francouz začne pracovat s týmem v září, s čímž nesouhlasí šéf Red Bullu Christian Horner. Ten totiž obviňil tradiční stáj z Maranella z porušení tzv. gentlemanské dohody. To si však nenechal líbit její boss Maurizio Arrivabene, podle kterého jeho firma neudělala vůbec nic špatně.

Wolff překvapivě stojí za svými úhlavními rivaly z Itálie, neboť právě toto téma plní titulní strany všemožných motoristických výtisků. „Pro nás je přeci dobře, když jsou lidé rozdílných názorů. Tvoří to titulky na titulních stranách. Zde musí FIA najít řešení ve prospěch tohoto sportu. Případ Makies je nejlepším příkladem toho, že potřebujeme promyšlená a jasná pravidla,“ zdůrazňuje na závěr.

Sdílejte na:
Zavřít