Stevens: Kdybychom nechybovali, mohl mít Manor první body

Stevens: Kdybychom nechybovali, mohl mít Manor první body

Vzhledem k průběhu sezóny by se mohlo zdát, že zisk dvanáctého a třináctého místa bude pro Manor úspěchem. To však alespoň podle jednoho z jezdců tohoto týmu Willa Stevense neplatí. Nebýt totiž série všemožných chyb tak se prý minimálně jeden z Manorů na body dostat mohl.

Stevens prožíval zhruba do čtyřicátého kola pohodový závod, jeho pozice se neustále zlepšovala a týmový kolega Merhi byl až daleka za ním. Pak se však nad Silvestone přiřítil déšť, který byl avizován dlouho dopředu a Manor začal kupit jednu chybu na druhou. Stevens byl jedním z prvních jezdců, který byl svým týmem přivolán do boxů. Pitstop se však příliš nevydařil a navíc se brzy ukázalo, že na výměnu pneumatik bylo ještě příliš brzy. Manor byl pak v přechodných podmínkách jen těžko říditelný, Stevens skončil mimo trať, při kontaktu s bariérou si poškodil přední křídlo a mohl být rád, že v závodě vůbec mohl pokračovat. 

„Když jsem přijel do boxů, tak na mě mechanici vůbec nebyli připravení a já tam seděl asi 15 vteřin než mechanici vůbec začali měnit pneumatiky. Kvůli tomu jsem ztratil náskok, který jsem si vybudoval na Roberta (Merhiho). Když jsem se vrátil na trať, tak se ukázalo, že trať je na pneumatiky do přechodných podmínek příliš suchá, takže jsem je během pouhých osmi kol kompletně zničil. Vedení týmu se však v tu chvíli rozhodlo, že do boxů jako prvního povolají Roberta,“ stěžoval si Merhi.

„V tom kole, kdy byl Roberto v boxech, došlo k mé nehodě. Začalo totiž znovu pršet a mé pneumatiky už byly kompletně zničené. V podstatě jsem jel na špatných pneumatikách do sucha, protože vzorek byl kompletně pryč. Vlastně jsem ani nejel moc rychle. Snažil jsem se být opatrný, protože jsem věděl, že pneumatiky už jsou v opravdu špatném stavu. Ani má opatrnost však nestačila, protože zadní pneumatiky odešly úplně, vůz byl téměř neovladatelný a já byl jen pasažérem,“ popisuje mladý Brit  příčiny své nehody.

„Nakonec se mi podařilo dostat zpět do boxů, ale už jsem neměl šanci na slušný výsledek, takže prioritou bylo dojet do cíle. Takhle blízko k bodům jsme ještě letos neměli. Jsem přesvědčený, že kdyby závod trval ještě pár kol a ostatní by měli trochu smůly tak jsme minimálně bod mohli urvat i přes množství chyb, které jsme udělali,“ lituje Stevens promarněné šance.

Navzdory náročné první VC před domácím publikem si však Stevens pochvaloval výkon svůj i svého týmu, který na Silvestone přivezl první balíček vylepšení.

„Řekl bych, že asi 90% závodu bylo skvělých a 10% bylo naopak hodně těžkých a jsem kvůli nim zklamaný. Celkově to však byl pro mě i pro můj tým velmi dobrý víkend. Měli jsme blízko k bodům, i když by měl být Silverstone naší nejhorší tratí. Jezdí se tu hodně rychle a najdeme zde spoustu dlouhých rovin, což jsou dvě věci, ve kterých ztrácíme. Díky vylepšením je však náš pocit mnohem lepší než před tímto víkendem. Máme větší přilnavost a tím pádem se nám auto mnohem lépe řídí,“ popisuje Stevens pozitiva, které VC Velké Británie přinesla.

„Myslím, že v kvalifikaci se mi povedlo vydolovat z vozu maximum, takže máme cenná data a víme, jak si stojíme. Maďarsko je příjemný závod. Na trati je hodně zatáček a díky dalším vylepšením snad získáme ještě lepší aerodynamiku. Myslím si, že v Maďarsku se ke zbytku pole přiblížíme ještě více než doma,“ hledí Stevens směrem k dalším závodům spíše optimisticky.

Sdílejte na:
Zavřít