Formule E: Wehrlein nabídku od HWA odmítl, bude závodit pro Mahindru

Formule E: Wehrlein nabídku od HWA odmítl, bude závodit pro Mahindru

Německý závodník se do F1 příští rok nevrátí. Zakotví v její elektrické sestřičce, Formuli E, kde bude hájit barvy týmu Mahindra.

Ačkoliv měl Pascal Wehrlein po neprodloužení smlouvy s Mercedesem větší šance pro comeback do královny motorismu, tak nakonec místo nenašel. Williams se nakonec rozhodl pro George Russella, přičemž druhý kokpit pravděpodobně bude i nadále patřit ruskému závodníkovi Sergeji Sirotkinovi. Jeho jméno bylo také spojováno s Toro Rosso, jenže tam podle posledních spekulací zamíří dvaadvacetiletý Brit Alexander Albon.

Pro Wehrleina však existovalo stále poměrně dost alternativ, kam by mohl v sezoně 2019 zamířit. A jednou z nich byla právě Formule E. V elektrickém šampionátu bylo logicky předpokládáno, že by mohl získat angažmá u nově příchozího HWA.

Z angažmá u HWA sešlo kvůli F1

Wehrlein údajně nabídku od německého týmu obdržel, ale odmítl ji. Že s ním HWA jednalo, potvrdil pro Motorsport.com sám šéf týmu Ulrich Fritz. Vedení týmu Němec oslovil svými dobrými výkony během testů. Jenže v tu dobu se ještě zaměřoval na návrat do Formule 1, ale tým už chtěl mít ohledně své jezdecké sestavy jasno.

„Ale tehdy, když jsme se už chtěli rozhodnout, byl Pascalův záměr zcela jasný – vrátit se do Formule 1, což chápu.“

„Na druhou stranu nechci stavět tým Formule E, ve kterém pilot po dvou závodech řekne, že odejde, protože chce do Formule 1,“ uvedl Fritz, jenž měl pro Wehrleina připravenou tříletou smlouvu, přičemž by se příští rok stal továrním jezdcem Mercedesu. „Naše očekávání bylo takové, že se Pascal rozhodne pro Formuli E dlouhodobě, a to v ten moment nemohl ani nechtěl. Pochopili jsme to, respektovali to a akceptovali to. Proto se projekt v této formě neuskutečnil.“

Dále Fritz prozradil, že byl Wehrlein jedním z horkých kandidátů na zisk jednoho z kokpitů. Ovšem kvůli Němcovo úmyslům se to nedalo zrealizovat, proto nedošlo ani k detailnějším jednáním. Nicméně v testech na členy týmu zapůsobil v dobrém světle: „O tom, že Pascal může být díky svým jezdeckým vlohám a umu pro něco takového kandidátem, si myslím, není pochyb.“

Fritz se s Wehrleinem dobře zná z německého šampionátu cestovních vozů DTM a mají spolu „velmi úzký vztah“. Tato dvojice se poznala v čase, kdy byla německá hvězda na vzestupu, tedy od roku 2014.

„Poznal jsem jej jakožto extrémně houževnatého jezdce, který byl extrémně soustředěný. Stále na mě dělá dojem, jak si dokáže poradit s tlakem. Nezná tlak, umí jej potlačit a s těžkými situacemi se vypořádat. Nehledě na jeho skvělý jezdecký talent. To bez debat,“ vychvaluje schopnosti bývalého pilota Sauberu a Manoru Fritz.

„Na jedné straně mám uplakané oko, protože nás opouští. Rozhodli jsme se na základě zkušeností z roku 2014/15, že letos ještě jednou zkusí DTM. Bohužel nebyl tak úspěšný, jak jsme si všichni představovali, z mnoha důvodů. Myslím si, že přesto to bylo správné rozhodnutí. Pro to, co před ním nyní stojí, mu přeji všechno nejlepší.“

Fritz si nemyslí, že by byly jeho výkony ovlivněny kvůli tomu, že si za dva roky ve formuli 1 navykl na jiný jezdecký styl, tudíž pro něj bylo obtížné se v DTM zase najít: „Pascal se rychle zorientoval. Hned na začátku sezony předvedl několik slibných výkonů. Dokonce přišly v potaz i vítězství v závodech.“

Avšak nakonec nezískal ani jednu výhru. Například v Budapešti to vypadalo nadějně, dokonce závod vedl. Jenže v průběhu závodu začalo pršet, na což vzápětí Wehrlein doplatil, jak připomíná Fritz.

Mahidra představila M5Electro a svou jezdeckou sestavu

Dnes ráno indický tým formule E prezentoval auto, se kterým bude nastupovat do příští sezony. Mahindra zůstala věrná svému už tradičnímu červeno-černo-bílému zbarvení.

Season 5? All you need to know https://t.co/OWV9h9diB4 pic.twitter.com/8Ph3tyKa0t— Mahindra Racing (@MahindraRacing) 16. října 2018

Kromě nového M5Electro odhalila také svoji jezdeckou sestavu, která bude kompletně obměněná. Felix Rosenqvist odchází do IndyCar, kde bude hájit barvy týmu Chipa Ganassiho. Nick Heidfeld by mohl zamířit do rallykrosu. Avšak v Mahindře zůstává coby její poradce, rezervní a testovací jezdec. 

 
 
 

Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an

@nickheidfeld set to leave @mahindraracing and @fiaformulae. He will probably race in rallycross. Stats: 4 seasons (S2-S4) – Venturi & Mahindra 44 starts 8 Podiums 1 fastest lap 12 laps led 8 FanBoosts 7th (2016/17) points in total #nickheidheld #hei23 #quicknick #tempelhof #fiaformulae #fia #abbformulae #berlineprix #motorsportphotography #nikonphotography #nikond3300 #nikoncz #nikondeutschland #nikon_owners #igers #igerscz #igersdeutschland #igers_vibes

Ein Beitrag geteilt von Sport Images Goldmannová (@sport_images_goldmannova) am Jul 17, 2018 um 2:22 PDT

Jedno místo obsadí Jermome d’Ambrosio, který tak po čtyřech letech s Dragon Racing mění působiště. Po jeho boku bude závodit nováček šampionátu, Wehrlein.

„Jsem velmi šťastný, že se mohu připojit k Mahindře,“ raduje se rodák ze Sigmaringenu. „Poprvé jsem se setkal s Dilbaghem (Gill, šéf týmu – pozn. red.) v létě a s týmem jsem se poprvé setkal na testech.“

Bývalý pilot Sauberu @PWehrlein tento týden absolvuje ve španělském Calafatu testy s @MahindraRacing. #FormulaE pic.twitter.com/y5lkDAbgxO

— SvětFormule.cz (@svetformule) 18. září 2018

„Je to malý tým s velkými ambicemi a ty mám i já. Chci dosáhnout co nejlepšího možného výsledku. Mám pocit, že tento tým mi nabízí ty nejlepší příležitosti. Na sezonu se velmi těším a vydám ze sebe to nejlepší,“ říká odhodlaně celkově osmý muž letošní sezony DTM.

Sdílejte na:
Zavřít