Formule E představila útočný mód

Formule E představila útočný mód

FIA představila fungování tzv. útočného módu, který bude k dispozici s nástupem nové generace vozů GEN2.

GEN2 se představí v ostrém závodním režimu poprvé příští týden v prvním závodu ročníku 2018/19 v saúdskoarabském Rijádu. Vozy budou disponovat větším výkonem (200 kW oproti loňským 180 kW), dvojnásobnou výdrží, kterou se šampionát zbaví kontroverzní výměny vozů uprostřed závodu, ale také kompletně novým designem, který spíše připomíná křížence batmobilu a Indycaru.

I formát závodu dozná změn. Závod bude dlouhý 45 minut + 1 kol. Závodníci budou mít k dispozici navíc útočný mód, který jim poskytne navíc 25 kW. Pilot jej však bude moct využít pouze v předem vymezené části trati, před kterou stiskne tlačítko na volantu a poté bude muset navíc projet zatáčku mimo ideální stopu. Tím nejprve ztratí trochu času a dokonce tím bude moct ztratit pozici. Teprve následně bude mít k dispozici dodatečný výkon.

Umístění vozu mimo ideální stopu budou hlídat senzory u trati. Vše by navíc mělo být divákům zprostředkováno pomocí propojení s virtuální realitou, která bude online přenášena do probíhajícího přenosu. Jezdci se navíc nad hlavou na systému halo rozsvítí modrý pruh.

Týmy se navíc umístění této zóny dozví až pouhou hodinu před závodem, což je skvělý nápad. Upuštěním od výměny vozů by se ze závodů mohlo stát nudné kroužení a tak tento systém má nabídnout větší atraktivitu závodění, možnost taktizovat a svádět souboje v úzkých městských ulicích.

Jezdec bude muset mít stále na paměti, že má omezené množství energie a nebude moct používat útoční mód neustále.

FIA také zakázala (na žádost některých výrobců) vzdálené týmy se stratégy. Takové týmy známe např. z F1. Mají za úkol sedět v továrně a zpracovávat online terabyty dat přímo z vozu, předvídat opotřebení pneumatik, vyhodnocovat nejlepší možné strategie atd. Jejich provoz je neskutečně drahý a FE je s rozumem odmítla z důvodů vysokých nákladů a atraktivnosti závodů.

Lucas di Grassi by zašel ještě dál – zakázal by radiovou komunikaci s týmy a veškerou odpovědnost by nechal na jezdci, čímž by se zvýšila chybovost a navíc by vynikl opravdu ten nejlepší.

Sezóna startuje v sobotu 15. prosince. Čeští diváci budou moct sledovat kvalifikaci a závod živě na kanálu Eurosport.

Sdílejte na:
Zavřít